Analyse peilingen

Thu Jan 17 23:11:56 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>zou slechts 25% van elite, middenklasse, plebs, migranten politiek correct
>denken/handelen?

 Probleem is dat het cijfer op een gegeven moment zo laag komt dat van de
 Nederlanders nagenoeg niemand meer politiek correct is en de politieke
 correctheid wordt bepaald door immigranten (in Amsterdam is dat eigenlijk
 al het geval). Dus ik zie het bezwaar zelf ook wel.

 Maar ja, meer cijfers zijn er niet... Als men afgaat op de partijen die
 zichzelf graag (dom, dom) als zijnde politiek correct portretteren, dan
 is het in elk geval constant. Af en toe moet men iets verder kijken want
 anders blijven het maar cijfertjes...

 Ik ken bijna niemand meer die politiek correct is. In Amsterdam is dat
 net zoiets als verlangen naar zelfmoord of zo... Heel raar. Ik ben zelf
 nooit politiek correct geweest en zag jarenlang mensen om mij heen in
 een rare waan leven. Nu is dat door de omstandigheden (het begint vol-
 komen uit de hand te lopen met de immigratie) anders. Mensen voelen zich
 bedreigd op het moment dat hun wijk aan de beurt is om te worden opgeof-
 ferd aan de immigratie. Op zich heel begrijpelijk - maar eigenlijk ook
 weer een waan.

 Kijk maar eens hoe hysterisch de regering nu al op de film van Wilders
 reageert (wordt volgende week vrijdag uitgezonden). Dat is een schuld-
 bekentenis van jewelse... als er een beleid was geweest in plaats van
 decennia lang hooghartig af te geven op mensen die niet politiek correct
 zijn, dan was men nu niet zo bang... Daarnaast komt dat het liberalisme
 overduidelijk in een existentiele crisis zit en in de Moslim de Jood van
 de Nazi's meent te moeten zien. Dat maakt het niet gemakkelijker...