Mr gates and the Nato

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jan 17 03:43:42 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Maar die Gates heeft natuurlijk wel gelijk, Dirkie.

Kijk, ze kunnen het ook gewoon niet. Ze hebben een zaakje over genomen
- welke stinkt -, en hier lopen ze met een gefaked idee rond dat het
een opbouwmissie zou betreffen. Daar trapt niemand in, behalve een
stelletje goedgelovigen. En training, ja dat kunnen ze dus ook wel
degelijk gebruiken.

Ik zit net ZDF: "Taxi zur Hölle: Amerikas dunkle Verhörmethoden", te kijken.
Niet alles gezien, maar Abu Graib, GITMO, wat wil/moet je nog meer zien dan?

Nederland maakt daar deel van uit, en (onder)steunt en neemt zelfs
deel aan deze afzichtelijke "9/11 wraakacties" tegenover
bevolkingsgroepen die al even verbaast zijn als mening kritisch volger
van deze afzichtelijk waanzin.

D66, al niet blij met deelname zoekt nu natuurlijk de kortste uitweg.
Weg uit deze malaise en roept de NAVO-partners op zich uit deze
historische blunders terug te trekken? D66 voorop!!

Ik hoor mijn kleinkind al vragen; "Opa, wat heb jij gedaan om aan die
beestachtige mishandelingen tegenover jouw medemensen, een eind te
maken", "of, had jij ruzie met die Afghanen, of met die dan Irakezen
misschien", "en waarover dan wel"?

"Liet jij dat zomaar toe, dan", " ... en welke waarden en normen
wilden jullie daar dan gaan overdragen", "De Democratie", zeg je,
"maar dat moet dan toch werkelijk iets afschuwelijks zijn", " hoop dat
het niet gelukt is", " ... en dat met dergelijke onmenselijke
methoden", hoor ik mijn kleinkind zeggen, - en neem het die maar eens
kwalijk -   wiens respect ik allengs verder verlies naarmate ik de
blunders tracht te verdedigen.

Je kunt niet meer aan de goede kant bezig zijn en de Amerikanen hebben
die NAT(/V)O niet nodig en dus moeten die daar zo snel mogelijk weg,
en alles aan de Amerikanen overdragen.

Die kunnen dat en wij hoeven slechts onze verhoudingen met die
bondgenoot eens tegen het licht te houden en onder welke regels een
dergelijke samenwerking nog zin heeft. Of misschien wel afkeuren wat
zich zo voltrekt onder de bezielende leiding van hen die zichzelf
beschaaft noemen.

Netjes is Gates niet -had ie dat maar eerder gezegd, maar gelijk heeft
ie wel. Nederland/NAT(/V)O heeft daar niets te zoeken, en van een
vredesmissie is derhalve ook geen sprake.

De betwetertjes van de Pfda, VVD kunnen nog wat van de Amerikanen
leren. Het is weldegelijk een andere wedstrijd....

Henk Elegeert

Op 16-01-08 heeft dirkie<geensloof at yahoo.com> het volgende geschreven: