Beveiliging voor wethouder Venray

Sun Jan 13 12:37:33 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Argument heb ik wel gegeven: activisme is goed om wantoestanden aan het
>licht te brengen. Jij negeert mijn argumenten. Ik toon aan dat
>toxiciteitsproeven inmiddels achterhaald zijn en jij negeert dat.

 Ik geef uiting aan de algemeen gangbare verbazing aangaande het gedrag
 van dieren-activisten. En jij illustreert daarop het laatste. Eigenlijk
 is dat wel zo leuk (hoewel: onvermoed, ik had het beslist niet achter
 je gezocht). Maar veel verder komen we niet zolang jij je standpunt niet
 inhoudelijk weet te onderbouwen (volgens mij kan dat ook niet - vandaar
 mijn vergelijking met een religie (of ethiek). Je toont je verontwaar-
 digd over degenen die niet zo denken als jij - maar ja, daar kan niemand
 iets mee... Het is een kwestie van geloof - we komen er dus niet uit.

 In de jaren 1980 had men die heisa over vivisectie, recombinante DNA,
 maar ook kernenergie. Het kwam nogal anti-intelectualistisch over. Dat
 dieren-activisme zou wel eens een soort opleving daarvan kunnen zijn.
 Al die rare radio-spotjes, vol verdachtmakingen, die men de laatste
 weken hoort (men wil verkondigen, men wil de leefwijze van ongelovigen
 beinvloeden). Eigenlijk raar dat zoiets zomaar mag...