Beveiliging voor wethouder Venray

Antid Oto aorta at HOME.NL
Fri Jan 11 18:05:26 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>
>  [Wat dat laatste betreft: dat is dus een dubbele bodem - er staat eigen-
>   lijk dat het 'omgaat', niet dat het 'om iets' gaat - 'om' is hier een
>   bijwoord en geen voorzetsel].
>
>  Het gaat dus niet om dieren (okee, als men naar medicijnen voor dieren
>  zoekt dan is dat weer wel het geval - maar daar hebben we het niet over).
>  Het misverstand is dat dieren rechten of zo zouden hebben (neen dus) of
>  zouden behoren te hebben. Het is een religieus probleem - en ik ben
> [...]

Jij weet toch ook wel dat dieren inmiddels een (beperkte) set rechten
hebben? Dierenmishandeling is strafbaar. Dit alles heeft niets met
religie te maken, behalve als Hirsch Ballin in de wet regelt dat ritueel
slachten toegestaan is. Als atheïst ben ik daar tegen.

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=78017
http://www.st-ab.nl/wetten/0095_Gezondheids-_en_welzijnswet_voor_dieren_Gwwd.htm