Beveiliging voor wethouder Venray

Thu Jan 10 20:13:13 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Wat een volstrekt abjecte mening. Het is infaam, en het werkt naar een
>doel toe. (Moskowitz)

 Neen, het is juist *geen* mening.

 Ik pel alle onzin van het probleem af en kijk wat er dan overblijft...
 dierproeven zijn nodig omdat we als mens op dergelijke proeven zijn
 aangewezen (zowel om mensen op te leiden als om onderzoek te doen).

 Dat uiteindelijk de beestjes met hun pootjes omhoog liggen, is iets
 dat tussen de oren van de dierenactivisten zit en niet tussen die van
 de dieren zelf.

>Wat valt er nou te geloven in het leed van proefdieren?

 Kennelijk gaat het de dierenactivist daarom (en da's dus projectie);
 degene die dierproeven doet, heeft dergelijke gedachten in het geheel
 niet. Het gaat hier niet om dierenbeulen of zo... en gaat hier om het
 zich eigen maken en begrijpen van mechanismen die spelen bij het leven.

 Biologie-studenten maken het ene dier na het andere dood om het te
 onderzoeken, geneeskunde-studenten snijden in dode mensen. Hoe moeten
 ze anders hun vaardigheden opdoen ? Wil jij geopereerd worden aan een
 blindebarmontsteking door iemand die nog nooit de buik van een mens
 uit elkaar heeft gehaald ? Idem dito het testen van geneesmiddelen:
 elk geneesmiddel is een gif - de werking daarvan moet eerst getest
 worden voordat het aan een patient wordt toegediend want anders gebeu-
 ren er ongelukken.

 En dit heeft dus niets met dieren te maken. Maar alles met mensen.