Schrikkelpamflet (?) versie 1

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Jan 2 18:03:16 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 1/2/08, Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at combidom.com> wrote:

> In plaats van tegen accijnzen te pleiten kan men beter, naast het vrij-
> geven van drugs, pleiten voor accijnzen daarop teneinde de prijs daarvan
> van staatswege te reguleren.

Waarom zou je dat willen?

> Daarnaast is het 'reaalpolitiek' om niet principieel tegen accijnzen te
> pleiten.

Ach, principieel tegen, het gaat om het onderbouwen van de boodschap. Als je
roept dat de politiek de burgers niet meer als kleuters moet behandelen, dan
moet je daar ook een paar concrete voorstellen tegenover zetten. En dan niet
van die voorstellen in de marge waar andere partijen ook net zo goed
mee hadden kunnen komen. Anders wil je veel lawaai maken, maar heb je geen
recht van spreken (Het probleem waar Rita momenteel mee worstelt). Nee, de
ambitie is om de Balkenendes, Tichelaars, en Rutte's perplex te laten staan
door ze te confronteren met hun regenteske en paternalistische denkpatronen,
zoals Pim Fortuyn dat zo prachtig bij Melkert lukte met zijn eigen agenda.

Marc Fluks, Amsterdam

> PS: Het is wellicht makkelijker als je updates online zet en vraagt wie
>     eventueel medeondertekenaar wil zijn...?

Ik zal eens aan een website gaan werken, als ik tijd vind.
WijZijnGeenKleuters.nl heb ik al wel geclaimd.