Wilders ter dood veroordeeld

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Feb 29 17:03:39 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 28-02-08 heeft Hein van Meeteren<heinwvm at chello.nl> het volgende geschreven:
> Beste Henk, ik ben mede-oprichter van openheid Over Irak

Beste Hein,

Het is bekend ....

>  (www.openheidoverirak.nu): dus als er iémand is die Balknnende en zijn
>  trawanten ter verantwoording wil laten roepen ben ik dat wel.

Je vergist je hoor, dat ben ik. :)

> En voor de
>  rest moet je je niet zo opwinden over iemand die donders goed weet dat
>  als je de Qu'oran of de Profeet met opzet beledigt er reacties komen.

Ik gun ze de ruimte hun eigen conclusies te trekken, en dat zonder aansturing
van een Nederlandse overheid, of enen Hein. :)

>  Wilders zoekt gewoon mot met zijn vijand, de islam, en die mot heeft hij
>  nu gekregen.

Je klinkt als Meneer Verhagen,  die nu wel zijn mond open doet, en waar
dan blijkbaar veel ´waarzeggerij´ om de hoek komt kijken.

> Zelfs Pakistan, bondgenoot van de VS, sluit youtube af.

Wereldwijd zelfs ..... is alweer herstelt. Het opvragen van het
filmpje van de moord op
de democratische kandidaat werd hun teveel?

>  Dank meneer Wilders.

Waarvoor?

> Of ligt het wéér aan die gemene Moslims?

Waar heb je het nu over; Hein. Het spulletje komt uit jouw bovenkamer.
En, wordt
elders in de wereld in de wereld geholpen door de Nederlandse
regering. Op grond
slechts van eigen waarzeggerij (Verhagen in casu).

>  Daarbij vind ik je verontwaardiging nogal selectief.

Leg dat dan maar eens uit, Hein.

> Natuurlijk, een fatwa is een onding,

Weet ik.

> maar dat geldt ook voor mensen met injectienaalden
>  doodmaken (USA), naar gaskamers sturen (Duitsland en USA), aan de galg
>  ophangen (USA en huidge machtehebbers sin Irak), omsingelen en zonder
>  vorm van proces doodschieten (USA tegen de zonen van Saddam), dorpen
>  uitroeien in Indië (Politionele acties, Nederland), en ... moet ik
>  doorgaan?

Pol Pot, de aanvallen van de USA op onschuldige slachtoffers in buurland
Vietnam, Cambodia, en ach, als we er even voor gaan zitten, hebben we
zo een hele lijst.

>  Of vind jij een fatwa méér schandalig dan andere schandalige dingen
>  omdat het van die achterlijke Moslims komt?
>  Over kromme redeneringen gesproken.

Komt het (zo) niet uit jouw bovenkamer, Hein? ;)
Ik vind een fatwa meer dan schandalig, Hein en kwam voor het eerst
afkomstig van iemand die jarenlang zijn vrijheid had genoten in een
democratisch Europees land. Het heeft Salman Rushdie ook jarenlang
zijn vrijheid gekost. Ongeveer zoals Wilders nu al jaren in eigen land
meemaakt.
Eigenlijk is het op een punt totaal anders: zijn politieke
tegenstanders gijzelen/houden hem graag in die positie. Zoeken daarbij
actief steun in het buitenland,  omdat ze hem liever kwijt dan rijk
zijn. Dat gaat allemaal buiten om wat Wilders zelf doet, en is er nog
over van jouw pluriforme samenleving. Jij, zo begrijp ik, zoekt ook
actief steun voor zijn fysieke ondergang? En dat, omdat het van onze
eigen achterlijke gristenhufters komt? Die de weg kwijt zijn tussen
mijn en dijn?

Over kromme redeneringen gesproken.

BTW: wel een verschrikkelijk format om zo te moeten discussieren ...

Henk Elegeert