Michel Jager vertrekt als CvdK

Fri Feb 29 09:21:58 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Almere Nu
Datum: 29 februari 2008

Commissaris van de Koningin vertrekt in oktober van dit jaar

De Commissaris van de Koningin, Michel Jager, heeft aangegeven aan het einde van
deze lopende ambtsperiode niet meer voor herbenoeming in aanmerking te willen
komen. Dit betekent dat hij in oktober van dit jaar na twaalf jaar als CvdK van
Flevoland vertrekt. Op deze manier geeft hij zijn opvolger de ruimte om nog een
wezenlijk deel van de huidige bestuursperiode 2007 - 2011 in functie te kunnen
zijn.

'Ik ben dankbaar dat ik twaalf jaar commissaris heb mogen zijn van de meest
boeiende en uitdagende provincie van ons land', aldus de heer Jager. 'Ik heb dan
ook zeker overwogen om nog voor een korte herbenoeming in aanmerking te komen
tot mijn pensionering per augustus 2009. Ook vanuit de gedachte dat iemand die
daartoe instaat is, ten minste tot zijn 65e moeten werken. Maar deze meer
persoonlijk overweging vond ik uiteindelijk toch niet opwegen tegen het
bestuurlijke belang om mijn opvolger nog volop in deze bestuursperiode te kunnen
laten meedraaien.' De Commissaris van de Koningin heeft de Minister van
Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties inmiddels van zijn besluit op de
hoogte gebracht en Hare Majesteit de Koningin verzocht hem aan het einde van de
lopende ambtsperiode ontslag te verlenen.

--------
(c) 2008 Almere Nu