God-o-Meter en Obama

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Feb 22 07:47:33 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vanavond (het is hier in Seattle 9 uur vroeger) het debat tussen
Clinton and Obama gezien. Obama sprak me als een vrijzinnig-democraat
veel meer aan dan Clinton. Hij pleit primair voor transparantie en
dialoog, waar Clinton zoals verwacht veel centralistischer insteekt.
Verder is hij een veel sterkere debater; Clinton leek al bijna te zijn
bezweken in deze race.

Ik heb genoten, en ben het met Hein eens dat het geweldig zou zijn als
we in Nederland ook maar enigszins in de buurt zouden kunnen komen van
de politieke inspiratie die Obama veroorzaakt in dit land. De
Amerikanen kunnen oprecht trots zijn op deze twee kandidaten.

Groeten,
Mark Giebels