Nederland heeft 'volksopstand privacyschendingen' nodig

Antid Oto aorta at HOME.NL
Thu Feb 14 17:27:44 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

in 't Veld verdient alle lof voor haar strijd. Afgezien van D66, CBP en
buro Jansen & Janssen zijn er weinig organisaties die zich er druk om
maken. Ik zal **.NL en Bits of Freedom maar niet meer noemen...

Privacybescherming is ook een zaak tussen werknemer en werkgever, dus er
 is ook een rol voor de vakbonden weggelegd.
Recent nog een bericht over een patentaanvraag van Microsoft voor een
Big Brother systeem, waarbij de werknemer continue met sensors in de
gaten wordt gehouden (hartslag, bloeddruk, zweten, gelaatsuitdrukkingen,
stoelgang, etc..).
http://technology.timesonline.co.uk/tol/news/tech_and_web/article3193480.ece
Dit is de ultieme vervreemding zoals Marx dat in zijn theorie beschreef.
De parodie van the Yes Men, waarbij een CEO met een enorme fallus zijn
werknemers elektronisch en remote onder controle houdt, zou volgens
Microschoft wel eens werkelijkheid kunnen worden!
In Australië zijn er werkgevers die dit serieus nemen:
http://www.news.com.au/story/0,23599,23106239-2,00.html

http://theyesmen.org/finland/photos.html