McCain op 1, Clinton op 2, en Obama op 3

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Feb 12 14:16:28 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/2/12, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:

> Henk, je raaskalt. Jim Jones is een guru-achtige godsdienstgek. Die
> bedoel je toch?

Die bedoel ik, Hein.

... begon zich in te zetten voor sociale rechtvaardigheid en verwerd
tot een sekte ...

> Die waanzinnige die zijn hele volgelingenschap lietr
> doden met cyaankali? En je vindt Obama net zo iemand?

Heb jij hem wel helemaal goed gevolgd, Hein? Heb je gezien hoe hij
spreekt over een/de `beweging´?

> Heb je teveel op of zo?

Zoveel kun je niet hebben toch van cyaankali, wel? ;)

> Amerikanen weten héél goed wat hij wil: betere halthinsurance,
> terugtrekking uit Irak, betere internationale betrekkingen,
> armoede-zorg, werk voor Amerikanen, uitkeringen.

Welke Amerikanen? En hoe wil Obama dat (in z´n eentje) gaan doen dan?

- Hoezo, terugtrekking uit Irak?
Obama ´erft´ de Bush nalatenschap.
Of eist ie daarmee niet opgescheept te worden?

- Hoezo, betere internationale betrekkingen?
Idem ....

Voor de rest, hoe?!!
Het lukte ook Clinton, niet remember?!!!

Bush tapt nu al uit de nationale reserve, en geeft (strooit met
troost) subsidies ...
What´s else is new?

> Dat is al heel wat meer
> dan die Gerorge Bush, die maar één ding wilde: oorlog.

Dan zullen ze Obama wel niet echt nodig hebben.

> Ja, en oorlog is vrede, liefde is haat en vrijheid is gavengenschap. Heb
> je Orwell net gelezen of zo?

Nee. Wat bracht je op die gedachte? Ik heb het erover dat ik je niet
kan volgen in je enthousiasme voor Obama, en jij spreekt van ´hoop´,
en ik weet dan; dat gaat nergens over. Immers, ´hoop´ is niks. Of
eigenlijk: het is cynisme, maar in de ergste vorm.

Ben je gelovig, ofzo Hein? En belet *dat* jou die begrippen uit te
diepen op hun werkelijke betekenis, vooral in de politieke context?

Of vormt Orwell hier slechts de afleiding?

> Jaja Henk, an jouw cynisme is grenzeloze hoop. Hebben we het nog ergens
> over?

Hoop Hein, is wat je nodig hebt als er geen vertrouwen is. Hoop Hein
is het dun in de broek van de Amerikaan die weet dat die veranderen
voor hem er ook niet zullen komen!! Een strohalm. Als geen ander -
neem ik aan -  weet je hoe lastig veranderen is, en dat de reele basis
daarvoor in de USA volledig ontbreekt.

> Ze zitten zelfs op onze lijst, Henkie.

Wacht maar, tot ie in zijn stemhokje staat, Heintje !!

Ik zie (vooralsnog) geen enkel draagvlak voor echte veranderingen daar
in de USA.
Ze willen van Bush, en diens (misselijke) doctrine af, that´s all !

Daarnaast, Obama heeft geen middelen zijn veranderingen in te voeren.
Zelfs niet als ie ´de macht´ heeft. Dan ook zal blijken dat ie die
niet (werkelijk) heeft .... en was dat draagvlak er nu maar echt,
Hein, dan lag er ergens nog een basis voor. Dat hij ze daartoe
opzweept staat daarmee juist in schril contrast. Hij is het die roept
(raaskalt) dat er een beweging is, ik zie em niet.

Henk Elegeert (uw immer de spiegelende mercurius) ;)