Sirius in de Amerikaanse voorverkiezingen (met Kijktips)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Feb 12 13:13:16 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/2/12, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:

> Amerika is Amerika. En voor Amerika is Obama a REAL change.

Een vlucht, Hein .... meer niet. Een vlucht uit de rauwe werkelijkheid
van een beschamende Bush ... Waarheen, dat is de vraag, en vooral
waarom en voor wie...

> Vergelijk dat niet met D66.

Het vergelijk betreft de realistisch gedachte/het emotionele gevoel
dat het lastig veranderen is daar in hart van de macht.

> Ik weet niet wat jullie zo doet walgen van Obama.

Wel allemachtig, waarom plaats je toch steeds jouw emoties buiten jezelf?
En maak je van die gelegenheid gebruik deze bij ´jullie´ neer te leggen?!

Kan de discussie ook nog op inhoudt worden gevoerd? Of heeft je
enthousiasme voor Obama je volledig in de greep? :P ;)

> Is het appèl op het *hart* zo bedreigend?

Nee, het is verre van realistisch. D66 ´vocht´ meer dan 40 jaar van
zelf maar geringe veranderingen. Je projecteerd je hartstocht op een
Obama, die nog verder van huis is voor werkelijke veranderingen. Die
wordt slechts ingegeven door een walging voor een eerder gemaakte
verkeerde keuze (nl. Bush).

> Zitten jullie zó vast die die
> Harries van jullie? (Harrie is je altijd redenerende, altijd malende,
> altijd logische, altijd koel-rationele en emotie-arme HOOFD, get the
> picture?).

Speciaal voor jou Hein deze kijktip:
dinsdag 12 februari BBC 2 Horizon 22:00 - 22:50 (onze tijd)

Afl.: How to make better decisions. Beslissingen nemen is volgens veel
wetenschappers niet zo'n rationele bezigheid als we denken. Ons
wispelturige brein kan van slag gebracht worden door externe factoren
en het onderbewuste. Experimenten tonen aan dat zelfs temperatuur van
invloed kan zijn.

> Zet Harrie ook eens stil, en listen to your heart! >:o

Harry Holland? Dat is onze nieuwe Jan Modaal, toch?

Die komt straks:  dinsdag 12 februari Nederland 2

 Tegenlicht: Zie Harry Holland (VPRO)
  15:05 - 16:00  Informatief, Maatschappij

  Tegenlicht: Zie Harry Holland
In Duitsland heet 'ie Otto Normalverbraucher, in Amerika Joe Sixpack.
In ons land hadden we Jan Modaal en we hadden daar een voorstelling
bij. Maar de vertrouwde Jan Modaal bestaat niet meer; hij is
uiteengevallen, versnipperd, op zoek naar zichzelf. Tegenlicht heeft
de snippers verzameld en zette hem opnieuw op de kaart. Wij noemen hem
Harry Holland. Regie: Alexander Oey. Herhaling van 17-9-2007.

Henk Elegeert