McCain op 1, Clinton op 2, en Obama op 3

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Feb 12 09:16:14 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/2/11, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Volksmenner? De man voert CAMPAGNE! En hij diet dat biljant.

Een volksmenner idd, ala Jim Jones. Heeft het over een beweging die
vernieuwing wil, maar verbloemd dat het niet uit maakt welke kant je
uit rent zolang het maar niet (opnieuw) richting Bush is. Strikt
genomen doet ie hetzelfde overigens, want geen Amerikaan weet (nog)
wat ie wil.

> De man is
> consequent tégen de oorlogszuchtige taal en acties van de Bush-bende.

Ja precies, en verder, Hein?

> De man geeft een nieuwe, jonge genartie Amerokanen hoop voor de
> toekomst.

Hoop is cynisme Hein, het is er zelfs de verschrikkelijkste vorm van.

> Nee, Marc, je cynisme heeft hier een voor mij idiote piek
> bereikt.

Dit gaat dus nergens meer over, Hein.

> Ik heb op CNN vele inhoudelijke debatten gezien. Heel wat inhoudelijker
> dan de idiote belegen kibbelpartijen van onze  eigen Alex en zijn Lous.
> Het gaat inhoudelijk over gezondheidszorg, bewapening,.
> overheidsuitgaven/taxes, war on terror, Iraq, kredietcrisis,
> internationale betrekkingen....Doe je research Marc voordat je iets roept.
>
> Hein, die hoopt dat de hoop het wint van het cynisme.

Hein, denk na voor je er(gens) in trapt. Jouw hoop is (dus)
grenzenloos cynisme ...  :)

De meest Amerikanen staan (nog slechts) met hun rug naar Bush c.s.,
maar verder dan dat zijn die niet echt, geen van hen trouwens.

Leg mij maar eens uit wat ´hoop´ vermag in een dergelijke situatie.
Niets kan ik je voorspellen. Daar is meer voor nodig, en aangezien ze
elkaar bestrijden, zal het nog wel even gaan duren voor er een
duidelijke analyse ligt op grond waarvan je enig vertrouwen zou kunnen
hebben, in de te zetten stappen.

Jou Obama vertegenwoordigd die ´hoop´, en is daarmee eerder een gevaar
dan een oplossing. Bovendien, wijs mij één Amerikaan aan die graag
echte verandering wil?!!

En die Bush-aanhangers zijn geen Amerikanen? Of delven die nu maar het
onderspit in die dictatoriale Amerikaanse democratie?

Henk Elegeert