Obama over Pakistan

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Feb 11 22:35:27 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee, ik huppel achter niemand aan. Dat heb ik je al verteld. En
klakkeloos kan je Obama niet noemen. De man gaat voor het
presidentschap, en dan kan je moeilijk zeggen dat je Osama laat lopen.
En het is zeker waar dat Al Qu"aida een segmented polucerfalic
ideological network is (S.P.I.N.). Waarvan de hoofdeigenschap is dat er
meerdere centra zijn (polycefalic). Niettemin bestaat er zoiets als een
goed gefinancierd en geëquipeerd hoofdkwartier. Misschien mobiel,
bewegend, maar zeker zich schuil houdend in de ontoegankelijke omgeving
van het grensgebied Pakistan-Afganistan. Een Amerikaanse
presidentskandidaat zou nooit, NOOIT, van welke partij hij/zij ook 8s,
een actie tegen Osama laten passeren, als er genoeg intel was om actie
te ondernemen.
En nee, ik vind al dat bombarderen maar niets. Dat is inderdaad nogal
dommig geweld, en daar houd ik niet van, dat heb ik al zo vaak gezegd.
Ik heb meer bewondering voor de Israeli's, toen ze Eichman ontvoerden en
berechtten. Zoiets zou ik OK vinden.
Obama heeft mijn steun NIEt op twee punten: hij vindt kernenerhie
aanvaardaarbaar, en hij is mij niet scherp genoeg over de oorlog in
Afganistan. Maar op die twee punten na vind ik de man een verademing.
Daarom heb ik zijn campagne geldelijk gesteund. Hij kan Amerika weer een
sympathiek aangezicht geven. En als hij onverhoopt toch een warmonger
blijkt te zijn, dan ben ik teleurgesteld. Maar zonder hoop geen leven.