Obama over Pakistan

Antid Oto aorta at HOME.NL
Sun Feb 10 18:49:19 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Dat betekent nog niet dat hij nét zo'n fanaat is als Bush. Hij is net
> zoals élke Amerikaanse bestuurder en presidentskandidaat, democraat of
> republikein, zonder enige uitzondering, voor een war on terrorism. Dat
> heb ik al gezegd: geen Amerikaan zal 9/11 relativeren, zoals dat hier
> wel eens gebeurt. Obama wil Al Q'aida uitschakelen. Want Al Q'aida
> heeft, in zijn ogen, en waarschijnlijk heeft hij gelijk, de aanslag op
> de   Twin Towers gepleegd. Inderdaad, Saudi's als uitvoerders, trouwens
> niet allemaal, maar logistiek en ideologisch onder leiding van Al Q'aida.
> [...]

Ik beoordeel Obama op zijn uitspraken. Als hij zegt de war on terror
gewonnen *moet* worden is dat net zo fanatisch als de retoriek van Bush.
Al'Qaida is een copycat beweging, een neologisme verzonnen na 9/11, en
het is zinloos om de "headquarters" te lokaliseren in Afghanistan en
Pakistan. De VS is destijds helemaal niet aangevallen uit primitieve
Talibaannesten, maar uit een cel in Hamburg.
Even bij de feiten blijven meneer van Meeteren.