'Fitna' komt van de Hamas

Sun Feb 10 16:33:53 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Glenn Mellonius <glenn at mellonius.eu>.
>Je persisteert in je inzichten.

 Ik leg het wat beter uit voor het geval mijn gedachtensprongen ietwat
 te groot waren.

 'Fitna' is kennelijk een Arabisch woord (ik had er nog nooit van ge-
 hoord) en ik keek waar het vandaan kwam. Het blijkt dan onderdeel van
 een kreet te zijn die vervolgens uit z'n contekst wordt gerukt door
 de Economist en dat wordt vervolgens overgenomen door Wilders. Dat is
 heel opmerkelijk (alternatief zou immers zijn dat de Economist en
 Wilders toevallig precies dezelfde vertekening toepassen). De bron van
 de Economist is duidelijk en daarmee is de zaak opgelost.

>Die Wilders is het erom te doen dat Nederland Nederlands blijft.

 Nu zijn we het eens.

 Over een zelfstandig Kosovo,
>Omdat de inwoners niet Servisch zijn. Hoe is het zo ver gekomen?
>Waarschijnlijk omdat eeuwen geleden de oorspronkelijke bewoners het
>maar goed vonden dat Albanezen binnenkwamen zonder te integreren.

 Nou, dat ging met harde (Turkse) hand hoor. Wie heel strikt kijkt,
 moet de Serven gelijk geven maar na een aantal eeuwen gaat dat na-
 tuurlijk niet meer op. Bij ons komen weer de Marrokkanen binnen en
 de burger heeft dat allemaal maar goed te vinden van de lui in Den
 Haag. Wel, de burger vindt dat dus niet goed en Wilders maar daar
 vervolgens misbruik van...