Altijd weer dat ”enkele feit”

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sat Feb 9 20:25:20 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal eens Hein. Om diezelfde redenen moet ook de mogelijkheid van
bijzonder onderwijs blijven bestaan. Meer pragmatisch: De VS laat zien
waar dat verbieden van religieuze elementen in het openbare onderwijs
toe leidt: slecht openbaar onderwijs... Ook de inperking van de
vrijheid van ouders om een openbare school te kiezen is een ramp voor
de kwaliteit trouwens, en stimuleert bovendien de segregatie.

Vrijheid betekent dat we vertrouwen hebben in het geheel van keuzes
van de individuele burgers en zelfgevormde groepen in de samenleving.
En daar hoort een overheid die zich continue bemoeit met die
groepsvorming en die keuzes simpelweg niet bij.

Groeten,
Mark Giebels