Altijd weer dat ”enkele feit”

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Feb 9 16:09:41 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk, ik heb respect voor je kruistocht tegen de discriminatoire reformatoren. Laat ik je echter eraan herinneren dat vrijheid betekent een ander iets te gunnen, ook al vind je hetgeen je die ander gunt walgelijk.
Ik gun, als overtuigd liberaal democraat, die rare christenen (en Moslims) hun vrijheid om homo's op een of andere manier bij hun kindertjes weg te houden. Belachelijk, geheel mee eens, maar als zij dat ervaren als trouw aan hun Heilige Boek, wie ben ík dan om hen dat te beletten.
Zolang, ik zeg dat met nadruk, zolang er nog genoeg vrijzinnige en openbare scholen bestaan waar homo's NIET gediscrimineerd worden.
Ja, ik ga dus ver in mijn vrijheidsdrang. Ik vind het mitsgaders ergerlijk dat de Verlichten, Rationalisten en "Liberalen" onder ons ineens in al hun wijsheid een ander willen verbieden vrij te zijn in een of ander benoemings -en/of personeelsbeleid. Alleen omdat ze een andere levensbeschouwing aanhangen.
*Vrijheid is vrijheid*.

De grens wordt bereikt, inderdaad, als er een *generiek* verbod op een bevolkingsgroep zou worden uitegvaardigd. Zoals bij de Joden in de eerste jaren veertig van de vorige eeuw (een verbod van de bezetter waaraan overigens de meeste bedrijven en instellingen, plus overheden, graag meededen, uit opportunistische redenen, -hetzelfde type redenen waarom D66 in 2004 de oorlog in Irak heimelijk bleef steunen by the way... eigenbelang dus).

Groet, Hein