Onderzoek onvermijdelijk, zegt Schouw

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Dec 23 18:40:50 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk, het spijt me, maar iraq is nooit bevrijd. Het heeft het ene
martelende regime zien vervangen worden door het andere. Of je nu door
Saddam wordt geschopt, geslagen en gemarteld of door een stel
Amerikaanse pubers uit Wisconsin, het maakt geen bal uit. En ja, verbaas
je maar. Iraq is voor mij een exemplarisch voorbeeld van slecht
leiderschap, hoogmoed, minachting voor rechten en vastgelgde regels.
Voor democratie. Als democraat lijd ik daaronder, en eerlijk gezegd
verbaas ík me erover dat ik tot de minderheid behoor bij onze democraten
zesenzestig. Inderdaad zijn terrasverwarming, de gayparade, de scheten
van Wilders en de 24-uurseconomie véél en veel belangrijker. En de
spelletjes en quizzen uiteraard, waar we vooral aan mee moetenm doen.
wat is zo'n oorlogje nou, waarin honderdduizenden mensen, onschuldigen,
zijn vermoord en op de vlucht gedreven? Wat doet het ertoe of een land
is geplunderd en leeggeroofd wb kunstschatten?
Je hebt groot gelijk, ik wind me op over nothing, niente, nada. Die Hein
toch. Zat altijd al een schroefje los bij die man.