Multicult bestaat nog steeds

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Dec 5 09:14:12 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 5 december 2008 00:24 heeft Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste demodiootjes,
>
> De multicult bestaat nog steeds, ondanks dat een recente PvdA-fractienota
> pleit voor ''hard'' optreden tegen criminele jongens uit de kring der
> Berbers en Antillianen.

Welk ´hard´ optreden?

Zelfs de Politiechef loopt meer te leuteren en politiek te bedrijven ...
http://www.peelenmaasonline.nl/index2.php?pid=12&sub=6&taalkeuze=1&news_id=3359

"

Politiechef pleit voor hardere aanpak jeugdige criminelen
Venray - publicatiedatum: 27-11-2008

John Geraedts, politiechef in Venray, heeft deze week een pleidooi
gehouden voor een hardere aanpak van enkele tientallen jeugdige
criminelen in de leeftijd van 15 tot 23 jaar. Zij worden
verantwoordelijk gehouden voor veel woninginbraken in Venray en de
kerkdorpen. Geraedts maakt zich niet alleen zorgen over de overlast
die de veelal allochtone jongeren veroorzaken, maar ook over de
verharding. "Ze worden brutaler en gewelddadiger. Ze nemen meer
risico's en breken nu ook al overdag in." De politiechef pleit voor
meer samenwerking in de preventie en voor een hardere aanpak van
jongeren die regelmatig over de schreef gaan. "Ik ben voor plaatsing
in werk- of heropvoedinginstituten. Het roer moet om!"
"

Een perspectief is er echter niet. Jeugd- en jongerenbeleid is in
verregaande mate verziekt door de plaatselijke politieke partijen,
waaronder idd coalitiepartij Pfda die nu haar hoop heeft gevestigd op
wensgeld.

In het verstikkende klimaat - waar de Politie(chef) -al enige tijd -
in ruime mate aan mee doet - gebeurd uiteindelijk niets, en verwijst
de Chef naar anderen, waar juist hij er werk van zou moeten maken. Het
doorschuiven van de hete thee? En daar moeten burgers vertrouwen in
hebben?

Dat ie zelf ook geen vertrouwen heeft - maar laat ie dat dan
uitspreken - in het lokale nepotisme blijkt uit:
"...
De ketenpartners zoals Bureau Jeugdzorg, jongerenwerkers, politie,
scholen en gemeente moeten hun interventies nog beter op elkaar
afstemmen.
"
Terwijl  hier nu juist eerder de oorzaak ligt dan waar anders ook. Het
nepotisme, gebrek aan concurrentie, de voor jongeren visieloze aanpak,
het jarenlang ontbreken van jeugd-  en jongerenbeleid en dat het
lokale strontkoppen niveau te boven gaat, daar zwijgt men
liever/steeds over.

Zouden die jongeren - mits een perspectief geboden - ook zijn
afgegleden, dat lijkt me de centrale vraag? Waarom ook scoort men
steeds hoger op de criminaliteitsladder? Mogelijk toch gewoon het
gevolg van jarenlang (door)gevoerd (wan)beleid?

Waarom kortom is er nergens een mogelijkheid het wanbeleid aan de kaak
te stellen? Waaronder het functioneren van de verschillende zgn.
partners? Wie in die keten draagt verantwoordelijkheid en waarover?
Wie houden wie de hand boven het hoofd en corrigeert waar nodig? Wie
stelt dat uberhaupt vast?

> Men zwalkt tussen de extremen van apartheid.

Ergo: men voert zelf een beleid van apartheid. Een allochtone
wethouder zien we dan ook zomaar vertrekken .... Reden, die moeten we
ergens tussen de regels door zien te vinden.

> Daardoor krijgt een club als PVV de kans om multicultis voor schut te zetten
> - een schot voor open doel.

Uiteraard. Met daarop reageren daar groeit deze partij weer van.
Inhoudelijk gaat dit helemaal nergens meer over en doet D66 dus even
leuk mee ook een duit in het zakje....

Idd, curieus hoe D66 faalt dit zelf in te zien. ;)

Henk Elegeert