John McCain kiest vrouwelijke running mate

Sun Aug 31 09:04:52 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>McCain begrijpt daar niks van, omdat hij geen verstand heeft van de economie.

 Maar moet dat dan ?

 Dat slecht economisch beleid bestaat, behoeft geen betoog - maar bestaat *goed*
 economisch beleid (behalve als ontbreken van slecht beleid) ? Kan men als mens
 iets *ten positieve doen* ?
 Volgens mij is die vraag net zoiets als hoe men morgen de Zon kan laten schij-
 nen. Of: men kan stevige dijken bouwen en krakkemikkige maar niet voorkomen dat
 het gaat stormen. Het betreft iets waar de mens domweg geen vat op heeft.

>En het is niet alleen de economie, ook het energieprobleem wordt niet begrepen
>door McCain.

 Dat laatste geldt trouwens voor vrijwel iedereen. Welke Nederlandse politicus
 begrijpt het ? Men doet maar wat - en eigenlijk doet niemand iets. We zijn met
 z'n allen zo verslaafd aan energie dat men zich niet eens kan voorstellen dat
 er ooit niet meer genoeg van voorhanden zal zijn. In Nederland heeft de poli-
 tiek de Zwarte Piet zelfs doorgespeeld naar het bedrijfsleven - niet van plan
 zich ooit nog om het energiebeleid te bekommeren.

 En Obama ? Die haalt z'n energie van Sirius. De man is een fantast.

>Maar de werkelijkheid is dat er een gerede kans is dat McCain/Palin de burger-
>rechten van de Amerikanen minstens een halve eeuw terug gaan draaien.

 McCain lijkt mij een principieel mens, Obama niet.

 Kan best zijn dat McCain als gevolg daarvan andere keuzes gaat maken dan wij
 zouden willen. Maar op basis waarvan maakt Obama z'n keuzes ?
 Jij wil niet van Geel weten maar ik vrees het ergste.

 Obama met Kennedy vergelijken, is een gotspe. Kennedy was juist *tegen* Geel.
 Mogelijk is dat zelfs de reden waarom hij werd vermoord.