Fw: Re: Obamanomics

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Wed Aug 27 20:58:11 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

From: dirkie <geensloof at yahoo.com>
Subject: Re: Obamanomics
To: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at combidom.com>, D66 at NIC.SURFNET.NL, "Henk Vreekamp" <vreekamp at knoware.nl>
Cc: "Mark Giebels" <mark.giebels at GMAIL.COM>
Date: Wednesday, August 27, 2008, 11:50 AM

Ja zelfs dat heeft hij alleen beter gemaakt voor de pharmacuetical companies. Beetje lang verhaal maar medicijnen die hier gepatenteerd en gemaakt worden zijn hier duurder dan in "enig" ander land.

Curieus nietwaar?

Wel ze hebben dus van regeringsweze, middels he Congress, een ondersteunings pakket toegezegd van ik meen 400 billion+ dollars over de jaren... Dat klinkt aardig maar Medicare (de oude van dagen en alle anderen die onder het programma vallen i.e zieke mensen in de breedste zin van het woord)...

"Medicare is not allowed to negotiate price with Pharmaceutical companies". Die bedrijven kunnen dus vragen wat ze willen, en het is "illegaal" om prescription medicijnen in het buitenland te kopen.

Dus een koekkie uit eigen portemoniae (sp) EN niet toestaan dat er onderhandeld wordt en je maag niet buiten de granzen kopen. Nou dat laatst trekken de meesten zich niet al te veel van aan. Maar het is niet zo eenvoudig om het te doen. (Vrije markt eh?)

Dat terwijl de Veterans administratie (zeg maar het leger en de Veteranen) dat wel mag, en doet, en grosso modo 35% minder betaald.

Het is er doorgeramd toen de Republikeinen nog een meerderheid in Congress hadden. Een stemming in Congress is normaal open voor 4 uur. Sinds de democraten zeg maar 100% tegen dit voorstel waren was het bijna onmogelijk om het erdoor te krijgen. Geen probleem voor de republikeinen je houdt gewoon de mogelijkheid tot stemming met shenanigans open tot 4 uur s'nachts :)

Als aardige bijkomstigheid de grote man en de voorstanders van deze charade bekleden binnen het jaar bijna zonder uitzondering vette banen bij (je mag een keer raden) de medicijn companies!!

Persoonlijk gingen de kosten onder Medicare van niets betalen voor meeste medicijnen naar $39 pppm, plus een varieerende bijdrage en daarna een, ik zou zeggen typisch nederlandse, bijna ondoorgrondelijk ingewikkelde formule "the doughnut" genaamd.

Bush is, met stip, de slechtste President voor dit land geweest in op z'n minst de laatste 60 jaar. Hij wilde ook de Social Security privatiseren met een hairbrained plan. Helaas is McCain niet veel anders, heeft Obama teveel in de zon gelegen voor 'de amerikanen', en was Hillary too cocky in de voorverkiezingen

http://i424.photobucket.com/albums/pp326/B_Doggle/mcCain-bush.jpg

Until that time Eustis, until that time..
Jackie Gleason in Soldier in the Rain

dirkie