Kijktip: What the bleep do we know!?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Aug 27 07:27:51 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 26 augustus 2008 19:01 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Omdat ik het niet vertrouwde, maar even in de (VPRO)-gids gekeken.

Haha. ;)

En, ... toen zocht je naar een betrouwbare bron? :))

> Daar staat over deze film...
>   Een fictief verhaal over de spirituele groei van Amanda wordt
>   doorsneden met uitspraken van een bonte stoet (pseudo-)wetenschappers,
>   over de werking van onze hersenen, over onze perceptie van tijd en
>   ruimte, over de kracht van positief denken en nog veel meer. De film
>   vermengt met weinig kennis van zaken

Je zou toch minstens één onderbouwing verwachten, maar neen!!

>  inzichten uit de kwamtummechanica

Ik laat me graag voorlichten.  Er zijn er niet zoveel die inzichtelijk
dat verhaal kunnen vertellen. Laat maar komen, zou ik zeggen !!!

Aan de pretentie ´het wel te weten´ hebben we niet zoveel. Een ieder
die wel een poging waagt, daar kun je wat mee.....

>   met new age filosofieen. Kwalijk id dat de makers zichzelf daarbij ook
>   nog eens heel serieus nemen. Vooral de wetenschappelijke pretenties
>   maken de film tot een hinderlijk leugenachtig produkt.

 ... en vervolgens krijgen we de pavlov reacties uit 2004 voorgeschoteld?

> Kortom: een Gele film.

Nou, wat erg tegenvalt is de inhoudsloze reacties van de zgn. criticasters.
Ze papegaaien nogal wat af in dat circuit. Erg tegenvallende reacties dus.
Ook van jouw bron.

Je conclusie - zo vooraf - gaat dan ook nergens over. Zwakke
wetenschappelijke benadering, als je het mij vraagt. :)

> Zeker kijken dus (ik laat m'n video kijken).

Benieuwd wat die ziet. Neemt ie alles op of neemt ie alles waar? ;)

Henk Elegeert