Kijktip: What the bleep do we know!?

Tue Aug 26 19:01:37 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Omdat ik het niet vertrouwde, maar even in de (VPRO)-gids gekeken.

Daar staat over deze film...
   Een fictief verhaal over de spirituele groei van Amanda wordt
   doorsneden met uitspraken van een bonte stoet (pseudo-)wetenschappers,
   over de werking van onze hersenen, over onze perceptie van tijd en
   ruimte, over de kracht van positief denken en nog veel meer. De film
   vermengt met weinig kennis van zaken inzichten uit de kwamtummechanica
   met new age filosofieen. Kwalijk id dat de makers zichzelf daarbij ook
   nog eens heel serieus nemen. Vooral de wetenschappelijke pretenties
   maken de film tot een hinderlijk leugenachtig produkt.

Kortom: een Gele film.
Zeker kijken dus (ik laat m'n video kijken).