Virtuele kloof tussen politici en achterban

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Aug 24 13:54:14 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 24 augustus 2008 10:01 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het is jammer dat Boris van der Ham hier al ras ophield met posten nadat
> hij op 23 mei 2002 Kamerlid werd.
> Als men in het verleden van deze lijst zoekt met,
>   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?S2=D66&X=&I=1&f=borisvdham%40hotmail.com
> dan deed hij hier gewoon mee tot 10 december 2002. Ik heb de indruk dat
> hij nog steeds meeleest (getuige het onderstaande met z'n prive mail-adres).
>
> De laatste tijd krijgt hij hier nogal wat kritiek en dat zou te vermijden
> zijn geweest als hij inhoudelijk op zaken gereageerd had.

Dat is precies wat hij niet doet. Ergens inhoudelijk op in gaan??? Heb
'em ooit gesproken over het jongerencentrum hier en de problemen
aldaar met de lokale overheid, maar zoekt dan naar een uitweg om je
vervolgens het bos in te sturen, met alle gevolgen vandien voor de
vrijheid van jongeren om zelf invulling te kunnen geven aan hun eigen
cultuur.

Voor mij stond toen vast -ik was overigens stomverbaast, zoiets
verwacht je niet van D66er-  met hem kun je helemaal niets. Je hebt er
helemaal niets aan, in tegendeel, zelfs.
Van een D66(er) had je mogen verwachten dat men(/hij) geintresseerd
zou zijn, en tot de kern van het verhaal zou willen gaan, om
vandaaruit naar een oplossing te zoeken. Maar helaas, totaal niet
geïnteresseerd (in de werkelijkheid).

Gevolg: we krijgen nu landelijk africhtcentra voor jeugd en jongeren.
Ingevuld naar de paarden en wormen van Balkenende c.s, en dit alles te
koste van de eigen (creatieve) mogelijkheden.
Ergo: ze (jeugd en jongeren) zullen hun eigen creativiteit zelfs in
moeten leveren.

Wedje leggen dat ze (Balkenende c.s, met name ook de Pfda neuroten)
juist zullen beweren dat het hen daar om te doen is ?!! Nog niet
misschien !!!

> Ik heb nu ook ongezouten kritiek op hem omdat hij - nadat ik hem wees op
> een fout in zijn Paaseiland-site - antwoordde alsof de site inderdaad over
> het Paas-eiland ging in plaats van over het Paasei-land,
>   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0704&L=D66&X=&P=R11541
>   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0704&L=D66&X=&P=19255
>
> Op het moment dat ik de dubbele bodem zag, viel Boris met zijn 'duurzaam-
> heid' door de mand.

Het maar willen 'handhaven' van die eveneeens niet bestaande metafoor,
idd daarin verliest ie zich dan. Heb jij ook maar even het gevoel
gehad dat ie je begreep? Dat ie de kern van je verhaal/betoog wist op
te diepen? Of, zelfs maar, daar z´n best voor deed ?!!!

> Hij heeft ons hier misleid met zijn Mercurius nadat ik
> hem behulpzaam op een foutje wees.

Die behulpzaamheid komt hem dan niet goed uit? Ala Paternotte, lijkt
me, en die ook volgt de pulp in zijn eigen kop. Overigens is die nog
vele malen erger.

Was die niet de verantwoordelijke voor het helpen opheffen -´samen´
met de C(U)-jongeren- van het ´gedoogbeleid´ aansich, zonder ook maar
begrepen te hebben waar dat nu exact voor stond?

> Ja, dat soort dingen krijgt men als
> men als Kamerlid websites maakt die iets anders betekenen dan wordt voor-
> gegeven. Kom er dan nog maar eens uit als iemand iets ziet dat niet klopt.

Op zichzelf hoeft zo´n website niet het probleem te vormen, als het
maar in dienst staat van de democratie, maar het dient niets meer dan
(de eigen) oeverloze propaganda.

> Boris had een voorbeeld moeten nemen aan Bertus.

Eens.

> Met Bert kan men het al
> dan niet eens zijn maar voor het soort dingen als hierboven hoeft men in
> elk geval niet te vrezen...

Weer eens. Ik ben het zelfs wel eens openlijk oneens met Bert, maar hij
loopt niet weg als je hem aan zijn jasje trekt en verantwoording wil.

Boris is al weg voor je uberhaupt bij ´em bent. ;)
Op het verwarmd terras, of minstens met z´n gedachten?
Of, heb jij andere ervaringen? :)

Henk Elegeert

BTW: Het is nu 24 augustus 2008:
 "
07 maart 2007 13:47 | Permalink
(http://www.borisvanderham.nl/2007/03/van_der_ham_presenteert_energi.html)

Binnenkort is het ook mogelijk te reageren op artikelen.
"
.... nou? Nu - zo´n (kleine) anderhalf jaar later- hier (zie