Virtuele kloof tussen politici en achterban

Sun Aug 24 10:01:40 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is jammer dat Boris van der Ham hier al ras ophield met posten nadat
hij op 23 mei 2002 Kamerlid werd.
Als men in het verleden van deze lijst zoekt met,
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?S2=D66&X=&I=1&f=borisvdham%40hotmail.com
dan deed hij hier gewoon mee tot 10 december 2002. Ik heb de indruk dat
hij nog steeds meeleest (getuige het onderstaande met z'n prive mail-adres).

De laatste tijd krijgt hij hier nogal wat kritiek en dat zou te vermijden
zijn geweest als hij inhoudelijk op zaken gereageerd had.

Ik heb nu ook ongezouten kritiek op hem omdat hij - nadat ik hem wees op
een fout in zijn Paaseiland-site - antwoordde alsof de site inderdaad over
het Paas-eiland ging in plaats van over het Paasei-land,
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0704&L=D66&X=&P=R11541
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0704&L=D66&X=&P=19255

Op het moment dat ik de dubbele bodem zag, viel Boris met zijn 'duurzaam-
heid' door de mand. Hij heeft ons hier misleid met zijn Mercurius nadat ik
hem behulpzaam op een foutje wees. Ja, dat soort dingen krijgt men als
men als Kamerlid websites maakt die iets anders betekenen dan wordt voor-
gegeven. Kom er dan nog maar eens uit als iemand iets ziet dat niet klopt.

Boris had een voorbeeld moeten nemen aan Bertus. Met Bert kan men het al
dan niet eens zijn maar voor het soort dingen als hierboven hoeft men in
elk geval niet te vrezen...