Groene, Paarse en Gele periode van D66: Gele D66-leus ging over Satan

Mon Aug 18 10:05:37 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Alles over dit dossier staat op,
   http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

Gele D66-leus ging over Satan
-----------------------------

 * Geel D66 hanteerde de afgelopen jaren de leuze,
      Maak het Verschil
   zie,
      http://www.d66net.nl/graf/maakhetverschil-k.jpg
      http://www.fluks.combidom.com/peilingen/maakhetverschil.jpg
   Overigens maakte ook sociaal-liberaal Groen-Links gebruik van deze leuze.

 * Nu kan men zeggen 'so what' (overigens luidt de leuze in het Engels 'Make
   a difference'). Feit wil dat ik me altjd heb afgevraagd wat deze leuze zoal
   betekent (in de materiele wereld). De leuze klinkt namelijk nogal raar in
   de oren ('welk verschil ?' en zo). Ik had daarbij associaties met,
    - Draag je steentje bij.
    - Elke stem helpt.
    - Geef zelf de doorslag.
   Enfin, dat soort dingen waarvan ik inmiddels besef dat het over Herakles
   ('Become the key' - net zoiets idioots) gaat.
   Maar ineens zie ik de occulte betekenis: men moet de leuze eenvoudigweg
   *anders lezen* teneinde haar te begrijpen.
      Maak het verschil
      Make a difference
   betekent,
      Fix (fit) *it*
   Oftewel: dit gaat over het repareren van de,
      Dode Hond
   en daarmee over de awakening van *Satan*.
   Dit gaat om het verenigen (zien) van de materiele en de spirituele wereld.
   *Er is domweg geen relatie met de politiek*. Wie denkt van wel, wordt *doel-
   bewust belazerd*.

Marc Fluks, Amsterdam