[Fwd: [Marxism] A letter from Barack Obama]

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Aug 5 00:54:15 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 8/4/08, Antid Oto <aorta at home.nl> wrote:
> Mark Giebels wrote:
> Nee, dan heb je het verkeerd begrepen. Ik zie links Amerika nog niet massaal
> overlopen naar de rechtse Obama. Waar haal je dat idee vandaan?

Antid, ik heb een aantal jaren in Berkeley, CA, gewoond. Het mekka van
Links Amerika. Het enige district in de VS waarvan de representative
(Barbara Lee) toentertijd tegen de vrijbrief voor Bush was om
Afghanistan plat te bombarderen. Ik ken dus vele linkse en
progressieve Amerikanen erg goed en heb een aantal van hen weer
ontmoet tijdens mijn verblijf hier. De komende weken reis ik van
Seattle naar San Francisco en verblijven we op die route en in
Berkeley bij een aantal oude vrienden van ons. Barack Obama zal zeker
niet onbesproken blijven. Ik houd je op de hoogte van mijn ervaringen.

> Ik denk dat jij en Hein nog wel van een koude kermis thuiskomen met zijn
> "change".

Ik schrijf consistent dat ik betwijfel of Obama in staat zal zijn
fundamentele veranderingen door te voeren als hij president wordt. We
zijn het wat dat betreft eens. Waar we het oneens zijn, is dat Obama
momenteel de beste keuze, en dat 'change' ueberhaupt mogelijk is in de
VS.

Mvg,
Mark