Groene, Paarse en Gele periode van D66: Verband Herakles en Jonge Democraten

Sun Aug 3 11:55:51 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Alles over dit dossier staat op,
   http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

Verband Herakles en Jonge Democraten
------------------------------------

 * Als men naar Herakles kijkt in het astrologische schema op,
      http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm#astrologie
   Dan staat daar dat Herakles de God is van de,
      Harmonie
   en dat zulks in de astrologie correspondeert met,
      Lucht (atmosfeer)
   Ik heb deze twee onafhankelijk van elkaar gevonden - en de vraag is
   in zo'n geval wat dan wel het verband zij tussen deze twee.

 * Omdat dit tevens speelt in het klimaats-verandering gedoe, heb ik
   gezocht naar de verbinding (daarin schuilt immers de alchimie).
   Ik heb het zojuist gevonden: in het Engelse woordenboek
      http://www.dict.org/bin/Dict?Strategy=*&Database=*&Form=Dict1&Query=.harmony
   staat,
      Harmony - The just adaptation of parts to each other, in any
      system or combination of things, or in things intended to form
      a connected whole; such an agreement between the different
      parts of a design or composition as to produce unity of
      effect; as, the harmony of the universe.
   Merk in de eerste plaats op dat hier inderdaad alchimie staat; en
   vervolgens wordt duidelijk om welke 'delen' die 'harmonisch' moeten
   worden samengevoegd het hier gaat,
      Lucht verbindt Hemel en Aarde
   Kijk, als men de oplossing ziet... dan ligt het voor de hand.

 * Wie meer bewijs wil: zus en vrouw van de Egyptische Herakles (Shu) is,
      Tefnu
   Shu en Tefnu zijn de ouders van,
      Nut en Geb
   Als men naar het astrologische tabelletje kijkt, dat staan die zowaar
   voor,
      Hemel en Aarde
   Dit kan geen toeval zijn... Tefnu is overigens de Regen (en Shu ook
   de Droogte).

 * Eveneens in het astrologische tabelletje: in Griekenland (Rome), is de
   vrouw van Herakles,
      Hebe (Juventas)
   en dat is de Godin van de
      Jeugd
   met als astrologie de,
      Eeuwigheid
   Hier vindt men zowaar een link tussen Herakles en de Jonge Democraten.

Het verborgene is hier dat men voor de betekenis niet naar het concept zelf
moet kijken maar naar de betekenis van *aanvullende* concepten in de Egyp-
tische en Griekse astrologie en mythologie.

Zeg nou zelf: typisch een truc voor Geel D66...