Rozekousenpolitiek: Alchimie in uitvoering

Fri Aug 1 10:00:47 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Marc,

Er is geen homowereld. Er is gewoon 1 wereld.
Als je ervoor kiest mannen en vrouwen te mogen uitsluiten
van bepaalde generieke wetgeving en regelingen
op grond van hun voorkeur voor mannen of vrouwen
is het onvermijdelijk dat andersom
de mannen en vrouwen die ergens van uitgesloten worden
weer degenen willen uitsluiten die hen uitsluiten.
Het is een fundamentele keuze, D66 koos altijd
voor het uitgangspunt van gelijkwaaardigheid
en de keuzevrijheid tot zelfontplooing
zonder paternalisme ten aanzien van de iegenheid.
In jouw keuze zou ik graag zien dat christenen
en moslims worden uitgesloten van van alles.
Niet omdat ik iets tegen ze heb, maar
omdat gelijkwaardigheid zoals bij D66 ingebakken zit.
Niet anders dan het gevoel als ouders mogen slaan,
kinderen hun ouders flink terug zouden moeten meppen.

Probeer de aanname dat mannen en vrouwen
zijn in te delen in het verzonnen schisma homo/hetero
eens los te laten, en zie mensen als mensen,
inderdaad met een geslacht(sdeel),
en met een voorkeur in liefde en sex voor een geslacht.
Er is geen enkele aanleiding vanuit samenleving en overheid
een voorkeur te hebben voor mannen of vrouwen,
noch voor mannen en vrouwen n.a.v. hun voorkeuren.
Slechts de bekrompenheid en persoonlijke frustraties
van idioten die zich daarbij graag achter Allah en God verschuilen
leidt tot waanideeën over onbestaande verschillen tussen mensen
en de dwangneurose dat anderen moeten zijn en handelen
zoals zij zich erop voor laten staan dat zij zelf uitverkoren zijn.
D66 en de politiek hebben slechts als taak
elk individu vrij te laten van die vreselijke inmenging van derden.
Immers anders hebben de gemeenschap en staat en overheden
geen enkel recht individuen op te sluiten binnen hun grenzen.
Een gemeenschap die individuen vrijheden ontneemt
creeert het recht van die individuen de gemeenschap omver te werpen.
En ja, dus wetgeving te laten veranderen om onvrijheden op te heffen.
De mildste vorm van zelfverdediging, oog om oog, tand om tand.
En in dat rare voorbeeld van generieke ambtenaren
die sommige burgers als paria willen behandelen:
laat het toe (jouw keuze) maar dan ook
dat die ambtenaren worden uitgesloten.

Fritz van Rikxoort