Markt werking (Amerikaans Congres akkoord met steun huizenmarkt)

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Fri Aug 1 02:28:30 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja bankieren is een soort Ponzi scheme, er is geen enkele onderliggende waarde.
Meer geld drukken is erg eenvoudig . Vandaar dat de dollar in een diep dal zit.
De wereld steekt er de moord van maar kan er ook niet bijster veel aan doen. Het systeem laten ploffen is geen echte optie.
1,500.000.000.000 (1,5 trillion) in China alleen. Het heeft ook Japan in het verleden, en ook nu nog, veel problemen opgeleverd. Ze zijn hier een beetje dom geweest om de EURO een prominente plaats te laten veroveren. Goud is ook niets behalve dat het een limited commodity is, er is maar een "beperkte" hoeveelheid... Zonder enige onderliggende waarde kunnen ze maar raak drukken, daarom hadden ze in Europa "afgesproken" om de inflatie niet meer dan x% te laten stijgen.
Het ligt er maar aan hoe ze gemeten wordt en wie zich eraan houdt..!
Het is gewoon een kaartenhuis die steeds weer met lapwerk opgevijzeld wordt.
Dagelijkse behoeften kosten grosso modo hier hetzelfde in dollars als Euro's in Europa.
De Irak oorlog kost 9.000.000.000 dollar (9 Billion) per maand.
Daar kan je een aardig feesie van geven. En ze blijven gewoon door kachelen
Wordt het toch nog gezellig!
dirkie