Populisme....(Was:Re: Column Ephimenco over Pechtold)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Apr 27 17:04:30 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou, Tjerk, gymnasiasten moeten dit in hun tweede jaar uit de kop leren -
ik dacht de eerste vijf of tien regels van de Ilias. Ik hoor nog mijn
leraar, een dik rond opdondertje maar wel gezellig. Later kwam dan Plato,
een verschikkelijke woordneuker, wat we nu een jurist noemen... Spannend
werd het pas weer bij Herodotus, met z'n verhalen over de volken langs de
Zwarte Zee, waar de vrouwen zo dik waren dat ze onvruchtbaar bleven.
Spannend voor 16-jarigen. Als ik nu zo'n vette schommel over straat zie
schuiven - en dat worden er steeds meer - dan herinner ik me die
verrukkulukke klassieke passages.
hv,u
-----