Populisme....(Was:Re: Column Ephimenco over Pechtold)

Sat Apr 26 10:50:50 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> richting Hein van Meeteren,
>Je hebt de ziekte van Marc Fluks, blijven volhouden ook als je ongelijk
>hebt.

 [Henkie, Henkie, toch...]

 Mocht je refereren naar dat Gele scenario: dat geeft niet weer wat *ik*
 zou menen (ik heb niet veel op met meningen) maar wat ik heb ontdekt
 over wat *anderen* menen. De Gele gekte is overigens omvangrijker dan
 ik hier heb beschreven. De wortels van het Liberalisme zijn ronduit
 kwaadaardig.

 Overigens is dat wat anders dan dat ook elke liberaal dat zou zijn -
 ik ga er zonder meer van uit dat de meeste liberalen onbekend zijn met
 de religieuze wortels van hun geloof. En dat ze niet beseffen wat ze
 zelf denken ...dat is immers precies de bedoeling...

 Maar een dergelijk onbesef is niet hetzelfde als dat ik ongelijk zou
 hebben. Wie zou onderzoeken waar ik het eigenlijk over heb (gesteld dat
 men dat zou durven, gesteld dat men er slim genoeg voor is, gesteld dat
 men de inzichten emotioneel aankan - de meesten durven niet, de meesten
 kunnen niet en de meesten worden of uiterst labiel of erger: worden
 profiteurs die aan de gekte gaan meedoen), dan schrikken ze zich wezen-
 loos.

 Er gebeuren onvermoed de meest krankzinnige dingen in deze wereld.
 De *Wereld van de liberaal* is letterlijk de *Hel*.

 Kom daar maar eens op...