D66-stem beslissend: geen Rotterdams burgemeestersreferendum

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Apr 26 02:39:55 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 25-04-08 heeft Kees van Loon<k.vanloon at orange.nl> het volgende geschreven:

> Henk je moet wel weten hoe het gegaan is

Toegegeven Kees, weet ik niet,  maar bezie het (eind)resultaat.
Daar word ik niet happy van,  temeer daar D66 altijd vóór een gekozen
burgemeester zijn (geweest?).

> het alternatief was een enquete
> voor meerdere kandidaten dan twee, maar
> daar wou men in Rotterdam niet aan.
> Twee kandidaten voorgeselecteerd door een
> vertrouwenscommissie is geen keus
> en is een stap terug

Eens ... maar voor mij zou het  ´in beweging houden´ van de
(uiteindelijke) D66 wens doorslaggevend zijn geweest. Nu gebeurd er
eigenlijk helemaal niets, hetgeen jammer is. Temeer daar D66 juist
meer wil.

Er komt een dag dat iedereen in Nederland eraan wil, en dan kan D66
niet zelf ergens achteraan blijken te lopen. ;)

Een paar/enkel diep treurig(e) verhalen van lieden die zich in haar
dienst als bullebak hebben weten gedragen en de uitdrukkelijke wens
zou er zomaar ineens heel nadrukkelijk kunnen zijn?!! Je hebt ze dan
(indien gekozen) in elk geval nooit veel langer dan strikt
noodzakelijk.

Henk Elegeert