D66-stem beslissend: geen Rotterdams burgemeestersreferendum

Fri Apr 25 23:09:55 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kees van Loon <k.vanloon at ORANGE.NL>,
>het alternatief was een enquete voor meerdere kandidaten dan twee, maar
>daar wou men in Rotterdam niet aan. Twee kandidaten voorgeselecteerd door
>een vertrouwenscommissie is geen keus en is een stap terug

 Zoiets heet: een compromis. En eigenlijk: een overgangsfase. Ik ben het
 dan ook niet met D66-Rotterdam eens. Men had water in de wijn behoren
 te doen.

 Nu is het alles-of-niets - en dan wordt het *altijd* niets. En het zal
 net zo lang niets blijven totdat D66 het compromis aandurft. Pas als
 dat een tijdlang geprobeerd is (en voor mijn part: mislukt) komt er
 echt verandering.

 Dit is daarom een gemiste kans.
 Temeer daar nogal wat leden van de PvdA hun nek hebben uitgestoken -
 een gebaar dat prompt door D66 werd afgestraft...

 Marc Fluks, Amsterdam