Populisme....(Was:Re: Column Ephimenco over Pechtold)

Thu Apr 24 11:17:58 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>wat is eigenlijk de rode draad of het plan van Schouw (ooit onderzoek
>naar politieke cultuur bij wethouders in Nederland) met onze probleemwijken
>(heel Roemeens-communistisch "prachtwijken" genoemd)?

 Ik heb de indruk dat de kritiek op zich toespitst op dat er alleen een
 nieuw woord bedacht is (net als 'Klaar voor de Klim', dus) maar dat er
 zo goed als niets gebeurt. We wachten op 'Nieuwe Horizonten' (op Sirius,
 dus).

 Vraag is of het wel mogelijk is om iets te doen. Nederland stort in nu
 het liberalisme verplicht is; de burger moet het zelf allemaal maar uit-
 zoeken en die heeft weinig andere keuze dan voor zichzelf te gaan en de
 rest vooral de rest te laten wil men deze crisis overleven. Doet nogal
 denken aan de Tweede Wereldoorlog. Mijn opa was in WO-II zwarthandelaar
 want anders had hij, woonachtig in de Amsterdamse Jodenwijk, de oorlog
 niet overleefd. De liberalen dwingen de mens zich sociaal te gaan mis-
 dragen en dus gaan de wijken naar de verdommenis...

 De immigratie wordt niet stilgelegd (als men het al zou willen in Den
 Haag dan heeft men geen idee hoe dat moet met die grenzen die men zelf
 'open' heeft gezet). Men bedacht ook daarbij gewoon een ander woord,
 'integratie', en laat de burger zich onder die noemer opnieuw aan z'n
 lot over (zeg maar: dwingt de burger onder de mom van 'integratie' zich
 optimaal te 'segregeren').

 Zelfde met de huisvesting. 'Nieuwbouw' is een ander woord voor dat
 huurders moeten opdonderen opdat op hun woonplek meer vermogenden een
 koopwoning kunnen betrekken. Oftewel: ook hier wordt er niets opgelost.

 --> Het is louter yin-yangen en geen analyse...

 Wat dat laatste betreft (mijn Gele queeste levert veel gekte op): kijk
 maar eens op,
    http://www.bouwkennisjaarbijeenkomst.nl
 wat zien we daar ?
  - Het Oog van Horus in de top van een piramide.
  - Ene Jan van Setten die op,
       http://www.in-zicht.nl/verslagen%202001-2002/3%20Jacob%20Slavenburg%2021%20nov%202001%20Het%20Koninkrijk%20der%20Hemelen%20een%20innerlijke%20zaak.doc
    wat lult over Osiris en Isis (en andere ape-kolder waarbij 'Thoth'
    de opper-Ape zij). Kortom: Geel liberalisme.

 Zelf denken is er niet meer bij, alles is magie geworden...
 Oftewel: we gaan gewoon met z'n allen naar de bliksem.