Homo's maken forse ruk naar rechts: D66 en TON favoriet

Fri Apr 18 08:43:31 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik kon - eerlijk gezegd - geen chocola maken van het bericht (vind het weer
 wel raar dat er uberhaupt zulke berichten zijn).

 Bertus is het overduidelijk niet met mij eens aangaande de omkering van
 links/rechts progressief/conservatief en dus maakt hij er een grap over
 op een moment dat er een bericht verschijnt dat mijn gelijk aantoont
 maar waarbij het bericht zelf zo vreselijk rammelt. Tegelijk nieuwsgie-
 rig of ik dat wel door had... althans, zo verstond ik het... Leuk dus.

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>de trend gaat de homo's achterna

 Veel homo's zijn bang om door immigranten in elkaar te worden geslagen
 en daardoor stemmen ze kennelijk wat rechtser. Probleem met D66 is dat
 Pechtold - net als z'n collega's van de PvdA - tamelijk multicult/poli-
 tiek correct is, dus bij D66 speelt iets anders. Men ontvlucht de PvdA
 omdat die partij immigranten heilig verklaart, ziet in D66 iets dat
 vroeger nogal tegen de PvdA aanlag en als D66 ook nog eens de naam heeft
 'homopartij' te zijn... tja.

 Rita Verdonk heeft daarenboven wel iets van Willeke Alberti.
 Wat hebben homo's toch met dat soort mokkels ?

>De een zal nu in gejuich uitbarsten, de ander, zoals ik, zal denken: en
>D66 dan? Waar is de partij gebleven?

 De populariteit van D66 bij homo's vervreemdt niet-homo's van D66 omdat
 die als vanzelf voorbij gaan aan homopolitiek en zoeken naar iets van
 eigen gading (dat er bij D66, net als bij andere partijen, niet echt
 meer is).

 --> Een stem op het huidige D66 is een stem op het verleden van D66.
     Pechtold doet na Dittrich en Van der Laan wat denken aan dat verleden
     en daarom trekken de peilingen weer wat aan. Volgens mij is dat de
     enige reden - van dat maffe 'sociaal-liberalisme' moet de D66-kiezer
     overduidelijk niets hebben. Die wil gewoon z'n eigen partij terug.

 Dat homogedoe van D66 wordt wel iets minder, vind ik.
 Met name Sophie in 't Veld is erg veranderd; ik vind haar steeds beter
 worden.