Bos: ernstigste crisis sinds 1929

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Apr 12 10:34:48 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 12-04-08 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  [Ik refereerde hier van de week ook al aan - maar verzuimde daarbij te
>   vermelden dat de bron het IMF is]
>
>  Bron:  NOS
>  Datum: 12 april 2008
>

>  Bos: ernstigste crisis sinds 1929
>  ---------------------------------

Veel ernstiger. Ze vraagt om ingrijpende wijzigingen en dat willen de
meesten (marktdenkers) nu juist niet.

Anderzijds wenst/durft men ook nog niet alle consequenties te overzien.

>  De huidige financiele crisis is de ernstigste sinds die van 1929,maar hij
>  werkt nog niet echt door op de economie in Nederland.

Wow, is dat even een geruststelling ...  Maar de huidige is van een
geheel andere orde, ernstiger ook want raakt de fundamenten van het
systeem zelve.

> Dat zei minister Bos
>  van Financien in Washington. Hij is daar voor het voorjaarsoverleg van het
>  IMF.
>
>  Bos zegt dat de crisis hier redelijk beperkt is gebleven tot de financiele
>  instellingen. De groeicijfers laten dat zien. Maar dat wil nog niet zeggen
>  dat de bui overdrijft, omdat er nog veel onzekerheden zijn, aldus de minister.

En ´de bui´ is/heet? Orkaan: "Woutertje"?

De BBC zendt (met regelmaat) een wat realistischer beeld uit. En durft
de zaken bij naam te benoemen.

>  Bos is niet gelukkig met de uitspraak in het IMF-rapport dat de Nederlandse
>  huizenmarkt een zeepbel is. Ook volgens De Nederlandsche Bank klopt dat
> niet.

Je zou denken dat het een push in de rug is om aan deze verziekende
huizen markt praktijk nu eindelijk eens een eind te maken.

Ah, wacht even, het wordt de k.tsmoes om er niets aan te gaan(/hoeven)
doen !!! De voorzet is er ...

Henk Elegeert