Europese buitengrenzen

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Sat Apr 5 12:58:26 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Friday 4-4-2008 23:09, Martin Lentink wrote:

>En je vraag is?

Mijn vraag was: Waar zijn we mee bezig?
Spanje heeft een enorm probleem met uit Afrika komende illegalen. Zo
ook Italie. Ik las laatst dat ze ook via Turkije komen. Een Grieks
(lees EU) eiland is bij wijze van spreken zwemmend te bereiken.
Als ze nu via Cyprus komen verergert het probleem.
Voor de goede orde, ik misgun ze niet een beter leven, maar dat moet
op een andere manier worden opgelost, hetzij door maatregelen
waardoor het daarginds beter gaat, hetzij door een soort groene kaart
voor de EU.
Ik hoopte verder op reactie van iemand die precies weet hoe het daar
gaat in de Ledrastraat.
Is er misschien toch enige vorm van controle?
Ik hoopte ook op reactie van iemand die weet hoe de regels zijn voor
een land om de buitengrens-faciliteiten aan te passen.

Glenn.