list informatie

Tue Apr 1 07:31:52 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 31-mrt-2008, at 13:09, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> Ik vind dat,

Dat lijkt me niet van belang.
Een lijstbeheerder doet wat de gemeenschap wil.
(Dat noemt men met een moeilijk woord ook wel democratie.)

>    1. Het archief behoort publiekelijk te zijn (dat wil zeggen: ook
> niet-
>       leden mogen een cookie van Surfnet accepteren).

Waarom? Het archief is tegenwoordig besloten.
Misschien hebben mensen daar wel rekening meegehouden bij het
schrijven van hun bijdragen. En dan zou plotseling ene Fluks bepalen
dat het archief weer open moet?

>    2. Alleen leden (van deze lijst) kunnen posten (dit is helaas
> noodzake-
>       lijk om spam te kunnen onderscheppen - doet men dit niet, dan
> is de
>       ellende niet meer te overzien).

Mag ik er op wijzen dat je zelf de grootste spammer van de lijst bent
met je
Hirschi Ali haatcampagnes en je volkomen van de molen geklapwiekte
vrijmetselaarsparanoia.

>    3. De D66-groep behoort niet langer anoniem te zijn zodat er bij
> LSoft
>       D66-pagina komt - waarop tevens extra info kan worden
> neergezet (door
>       een javascript aan de listheader toe te voegen die tekst, die
> overigens
>       elders als javascript staat, invoegt).

Lijkt me geen bezwaar tegen.

>    4. Er moet opnieuw een pagina op www.d66.nl komen die refereert
> naar
>       deze lijst.

Waarom?

>        - Dit betekent dat Erik achter een filter komt en of alleen kan
>          lezen (NOPOST) of achter een editor komt (EDITOR) en dan
> wel kan
>          posten maar zijn bijdragen eerst goedgekeurd moeten worden
>          alvorens ze worden geplaatst.

Pardon?

>          Dit is zonder meer noodzakelijk omdat D66 deze lijst louter
>          boycott vanwege Erik.

Hoe kom je daar eigenlijk bij? Heb je ook enig bewijs voor deze
bewering?
Ligt het niet veeleer voor de hand dat D66 deze lijst op enige
afstand heeft
geplaatst omdat de partij niet betrokken wenste te raken bij mogelijk
strafbare
feiten die Hein van Meeteren jegens mij pleegde?

>        - Persoonlijk vind ik dat D66 eigenlijk (mede-)lijsteigenaar
>          behoort te zijn. Mocht zoiets helpen om opnieuw een eigen
>          pagina op www.d66.nl te krijgen, dan vormt zoiets een extra
>          argument.

Ik vind het in ieder geval leuk dat we even een blik in je
democratische ziel
mochten werpen: zo ongeveer het eerste waar je aan denkt bij het begrip
openheid is het zonder behoorlijk onderbouwing pleiten voor censuur voor
1 deelnemer.

(Wat let me trouwens om me onder een ander emailadres in te schrijven om
zo jouw gedachtenpolitie te ontlopen?)

Erik vdMb