Geen EU referendum

Sun Sep 30 11:34:01 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik denk dat je zo het cultuurverschil wel goed treft:

PvdA maar ook GL zien de meeste burgers als lastpost en schadelijk,
GL wil zelfs kooploze dagen want hun bevolking zeggen ze dan
is zo gelduitgeverig... Trek het denken verder en...
die vervelende mensen ademen maar zuurstof
en eten en drinken en wassen en vervuilen maar.

Hoewel het goed is van alles de schade te zien
en alles duurzaam te willen produceren en consumeren,
dus zonder roofbouw of misbruik van derden,
vergeten PvdA en GroenLinks weleens
dat op zich met leven en ruimtegebruik
en met welzijn en welvaart niets mis is.
Slechts roofbouw en misbruik van derden is slecht,
en soms schaadt overdaad, maar dat is ook betrekkelijk,
want Calvinistisch is alles overdaad dan op pijnlijke knieen
om vergeving bidden.

Inderdaad zijn VVD, CDA, SP, D66 en in mindere mate CU en SGP,
net als Wilders en Verdonk, niet van opvatting dat burgers lastposten zijn.
SP is dan ook rechts in de ogen van PvdA en GL, consumentistisch.
Willen GL en PvdA auto's uitbannen, de SP wil voor elke arbeider een auto.
De PvdA en GL in Amsterdam spannen de kroon:
weg met vermaak en toerisme en vertier, weg met parkeergarage's
(die juist ten laste van de autobezitter kunnen komen i.p.v. openbare
ruimte), weg met vlaggen, ja echt, dicht met die cafe's en barren,
weg met die terrassen, verbieden die leuke franse balkonnetjes, etc...

Helaas zien ook veel ambtenaren en medewerkers van grote bedrijven
burgers en klanten als lastpakken en klagers.
Helaas is de (grote) bedrijfscultuur in Nederland erg ambtelijk vaak.
Gelukkig dwingen internationalisering en de EU middels open en vrije markten
ook de Nederlandse (grotere) bedrijven tot omslagen van produktieomgeving
naar klantgerichte concurrerende marketingorganisaties.
Maar wie gaat de Nederlandse overheidsorganisaties daartoe dwingen?

Een lichtpuntje: ik kreeg net na ruim een jaar een ten onrechte aan iedere
overheidsklant bij een door mij hier eerder genoemde overheidsorganisatie
opgelegde parkeerboete terug. Het was er een onbereikbare vuilnisbelt,
onwerkbaar, je moest in een grote plas staan om vooraf een parkeerkaartje te
kopen, terwijl niet is in te schatten heo lang je binnen op je nummer moet
wachten (naar buiten gaan om een kaartje bij te kopen betekende nummer
binnen eventueel missen en opnieuw nummertje trekken en weer een half- tot
heel uur wachten). Maar een puntje licht, want ik krijg van de duizenden
bekeurden mijn vooraf te betalen boete na meer dan een jaar terug, maar al
die andere brave burgers niet, die ook verplicht naar die overheidsdienst
moesten op een lokatie langs de snelweg en praktisch onbereisbaar met
openbaar vervoer. Een normaal bedrijf zorgt dat het bereikbaar is voor zijn
betalende klanten en houdt rekening met die klanten, kan het niet door bij
wegrijden te laten betalen, dan door hun volgnummer even vast te houden als
ze naar een parkeermeter moeten. En ze ruimen desnoods zelf de vuilnisbelt
op voor hun bedrijf en zorgen dat hun klanten niet door plassen en modder
moeten. De Nederlandse overheid echter schijt op zijn betalende burgers en
kiezers, het is helaas niet anders...

Fritz van Rikxoort