D66 zoekt de Mol

Sat Sep 29 17:01:39 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Algemeen Dagblad
Datum: 29 september 2007
Ref:   http://www.ad.nl/rotterdam/hoeksewaard/article1669737.ece
       http://www.ad.nl/rotterdam/hoeksewaard/article1672876.ece

Landelijk bestuur D66 wil praten met Arie Mol

DEN HAAG/'S-GRAVENDEEL - D66 gaat binnenkort met 's-Gravendeler Arie
Mol in gesprek over de reden van diens beslissing om zijn partij vaarwel
te zeggen. Mol, die ruim twaalf jaar gemeenteraadslid in 's-Gravendeel
is geweest, zegde eerder deze maand zijn lidmaatschap van D66 op na
interne strubbelingen binnen de afdeling Hoeksche Waard.

Landelijk partijvoorzitter Ingrid van Engelshoven zegt daar meer van te
willen weten en daarom contact op te nemen met Mol. 'Dat lijkt me ook
niet meer dan netjes,' zegt zij.

'Wat er precies binnen de afdeling Hoeksche Waard is gebeurd, weet ik
niet, maar Arie Mol heeft een behoorlijke staat van dienst binnen onze
partij. Ik vraag me dan ook af waarom hij met D66 heeft gebroken.'

Volgens Mol zelf vanwege de werkwijze van afdelingsvoorzitter Leo Kerpel.
Hij zou, nadat D66 over actuele onderwerpen een standpunt had ingenomen,
op latere momenten als voorzitter tegengestelde meningen hebben
verkondigd. Mol wilde daarom niet meer samenwerken en keerde zijn partij
de rug toe, liet hij twee weken geleden weten.

Kerpel wil niet op de kritiek ingaan en zegt dat hij binnenkort een brief
naar alle leden stuurt, waarin hij zijn kant van het verhaal vertelt. Of
ze een bemiddelingspoging gaat ondernemen, weet Van Engelshoven nog niet.
'Dat hangt er helemaal van af of Mol dat zelf wil.'

Mol zegt in een reactie al met iemand anders van D66 contact te hebben
gehad. 'Die wilde graag naar de Hoeksche Waard komen om te praten. Dat
e-mailcontact heb ik eigenlijk meteen afgekapt. Als nu Van Engelshoven
inzicht wil krijgen in de problematiek binnen de afdeling en wil helpen
D66 Hoeksche Waard uit het slop te halen, ben ik alsnog bereid om te
praten. Maar ik zie absoluut niets in een bemiddelingspoging. Mijn besluit
staat gewoon vast.'

--------
(c) 2007 PCM