PvdA schiet referendum af

Thu Sep 27 23:39:14 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Kouwstra <tjouwstra at wxs.nl,
>Blijf consistent! Ik ga lekker & schandelijk knippen, en daarna commentaar
>geven:

 He - dat doe ik ook altijd...   :-)
 Nou ja, deze keer... het stuk was gewoon te lang.

 Maar ik ging - net als anders - weer wel op zoek naar de bron... Wie doet
 dat tegenwoordig nog ?

>Uit jouw bijdragen maak ik op dat dat bij jou -net als bij de columnist
>Plasterk- wat verwarring oproept.

 Wat mij betreft is die EU een gepasseerd station.
 Om die metafoor meteen maar door te trekken: de trein raast maar voort maar
 gaat nergens heen. De passagiers springen uit de ramen maar een 30-tal
 oververhitte machinisten gooien maar kolen op het vuur. De trein dendert
 over een zijspoor... enfin, zoiets.

 Ergens vind ik het wel jammer - want ik ben geen principieel tegenstander.
 Vind het internationalisme wel net zo onzinnig als het nationalisme. Degenen
 die vreselijk voor Europa zijn, vertrouw ik net zo min als nationalistische
 tiepjes als Wilders. Men had van Europa geen groot ideaal moeten maken maar
 op bescheiden voet en met alleen Westeuropese landen moeten voortgaan. Nu
 heeft de kikker zichzelf opgeblazen.

 Europa wil maar niet lukken en dan kan men er maar beter mee ophouden.
 Daarom stond de uitslag van een tweede referendum op voorhand vast: 2/3 van
 de burgers heeft genoeg van Europa en dat zal de komende jaren alleen maar
 toenemen.

 Euro-politci waren oliedom toen ze de burger meteen maar eens lekker meenden
 te oplichten met de koers van de Gulden bij de invoering van de Euro. Leuk
 voor rijke stinkerds met schulden maar monsterachtig richting de krap bij kas
 zittende burgers. Als ze zich toen fatsoenlijker gedragen hadden dan zag het
 er momenteel wellicht anders voor ze uit. Maar ze konden zich niet inhouden...

 Marc Fluks, Amsterdam