Leestip: Interview Pechtold Trouw

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Sep 24 20:24:05 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid Oto schreef:

> Ook hier sluit je een kabinet van rechts-neoliberale snit niet uit. Dat
> is het probleem van D66 geweest, dat ze überhaupt met CDA/VVD in zee
> gingen. Het favoriete kabinet van Bert Bakker als ik me niet vergis.
> Hoe kunnen D66ers zulke fouten maken?

Je kijkt realistisch naar de programmapunten en je
onderhandelingsresultaten van een accoord. Zijn die goed, na
conscientieuze afweging, dan kan je met vrijwel iedereen regeren. Het
gaat om de inhoud. We leven tenslotte in een coalitieland, zodat je
vrijwel nooit absoluut kan regeren (je hele programma uitvoeren,
daarvoor moet je als partij meer dan 75 zetels halen, dat lkt niet zo
makkelijk. .