Kadootjes voor eigen kiezers... deksel op pot voor extreme zorg

Sat Sep 22 18:53:03 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik werd toch bijna weer boos, toen ik per ongeluk EenVandaag even zag:

een beloofde pot voor extra zorg voor zwaar gehandicapten,

sonds het naakt vastgebonden meisje in 1998,

blijkt gesloten te zijn, waardoor instellingen veel geld tekort komen voor
zware zorg.

En hup 400 miljoen naar de eigen kiezersgroepjes om niet zelf de boeken van
de kinderen te betalen...

Eigenlijk werd ik echt boos maar je beheerst het,

want hoe smerig op goedkope kiezerswinstjes de politiek gericht is weet je
al.

De uitgaven van de overheid gaan weer flink omhoog, de belastingen en
premies navenant,

maar niet voor hoogstnoodzakelijke voorzieningen van echt hulpbehovenden.

De vaak enorme kado’s direct en indirect aan eigen kiezersgroepen,

direct in de vorm van onnodige gratis voorzieningen,

indirect in de vorm van enorme premie- en belastingvrijstellingen voor niet
werkenden,

blijven vooralsnog gewoon in tact.

Eigenlijk wordt je er steeds rechtster van,

waarom premies en belastingen betalen voor schorem dat kiezers koopt,

maar ondertussen degenen die ook echt mijn steun en bijdragen verdienen in
de kou laat staan.

Fritz van Rikxoort

Checked by AVG Free Edition.
14:02