Tuinmeeting... Waarom JoJo met koopkracht door WW-premie tot 2009 ?

Bert Bakker bertbakker7 at GMAIL.COM
Fri Sep 21 10:13:35 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is heel simpel, Fritz (en de kwestie is wel aan de orde geweest, maar is
overigens iets wat meestal meer bij de fiananciële beschouwingen wordt
besproken).
De WW-premie (en de hele sz-sector) is emu-relevant. Zouden de
miljardenoverschotten uit de sociale zekerheid in één klap worden
teruggegeven dan ontstaat een groot Emu-tekort. En dan staat Wouter er
gekleurd op.
Overigens was dat ook voor vorige kabinetten steeds reden om het niet te
doen.
Het komt er dus op neer dat de rijksfinanciën al jarenlang een flink tekort
hebben. De BTW-verhoging in 2009 is onder meer bedoeld om het overschot in
het WW-fonds voor een groot deel over te hevelen naar de rijksbegroting.
Sociale partners claimen trouwens altijd dat het 'hun' geld is, maar dat is
in dit verband onzin.

Op 21-09-07 heeft Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl> het volgende
geschreven: