Wiegel steunt beslissing Verdonk

Mon Sep 17 23:28:30 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Maar dan gaan toch de 9 zetels naar geestverwanten van Verdonk?
En niet naar partij-papegaaien als die vice-voorzitter die we op tv mochten
bewonderen.

Ik sprak haar ooit toen de zorgpremies herverdeeld werden.
Ze sprak alleen de CDA-voorlichting van het ministerie na,
waar ze ook nog naar op weg was op dat moment,
en werd woest toen ze verkeerd geinformeerd bleek.
Ze erkende dat mijn informatie wel juist was,
maar wist niet of ze er in de coalitie nog iets mee mocht doen.
Terwijl evident was dat juist de achterban van de VVD
ten onrechte fiscaal fiks gepakt werd.
Ik voorspelde haar dan ook zo vlak voor de verkiezingen
een flink verlies voor haar partij,
zodra haar kiezers na 1 januari de gevolgen van haar CDA-beleid
in hun portemonnee en op hun loonstrookjes zouden aantreffen,
zonder ooit een tegen geluid van hun regeringspartij gehoord te hebben.

Zulke partijtijgers verzieken dus de politiek,
en het verbaasde me dan ook niet dat ze als papagaai-nitwit
inmiddels opgeklommen is tot vice-voorzitter na Marc Rutte.
In een volgend kabinet met VVD is ze ongetwijfeld minister of
staatssecretaris, maar of ze een kwart van de kieseler voor een zetel zal
halen? Misschien als eerste vrouw op de lijst, omdat veel vrouwen uit
principe altijd op een vrouw stemmen...

Fritz van Rikxoort