Leestip: Ex-directeur D66-partijbureau vertelt

Mon Sep 17 22:29:24 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik zag hen vandaag in de Volkskrant, stond een leuke foto bij.

Herinner me hem als ik het goed heb uit 2002, dat jaar ja.

Erg leuke en onorthodoxe man, vroeg hem wat hij ervan vond,
dat sommige jaloerse fractiegenoten boos waren dat ik  niet alle stukken
helemaal van begin tot eind las, en toch zinvolle bijdragen had.
Vroeg hem hoe topmensen dat toch deden.

Antwoordde hij: ga vooral nietalsnog alles lezen, laat ze alsjeblieft.
Voor je het weet verzuip je ook en word je ook onderdeel van het systeem.
I.p.v. kritisch en ontvankelijk van buitenaf het gepapegaai te volgen,
en cirkelredeneringen en fouten door te prikken
en met denken van buiten de box met alternatieven te komen.

De fractiegenoot beende woester dan ooit weg.
De directeur glimlachde me bemoedigend toe...

Fritz van Rikxoort