Nieuw woord: Hardwerkend

Sun Sep 16 12:05:17 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,
>Hardwerkend zijn alleenstaanden en tweeverdieners, die gemiddeld veel uren
>werken en daarvoor extreem veel belasting betalen om premiekortingen en
>belastingvoordeeltjes van anderen te bekostigen.

 Ik hoorde dat woord de laaste tijd zovaak over de lippen van Rutte komen
 in de contekst van wat Fritz verwoordt, dat ik eens ging kijken wat het
 werkelijk inhoudt.

 Dan ziet men dat het *niets* met 'hard werken' te maken heeft maar *alles*
 met het verschaffen van een legitimatie aan degenen die tegen solidariteit
 gekant zijn en daar openlijk voor willen uitkomen. De liberaal is niet
 'asociaal' (stel je voor) - neen, de liberaal 'werkt hard'.

 Goed om dat woord eens in de gaten te houden deze week. Hoe vaak neemt
 Rutte het in de mond...? Even opletten en zich afvragen wat hij *werkelijk*
 bedoelt te zeggen.

 Dit soort politiek gekronkel zorgt er voor dat mensen richting Wilders en
 Verdonk kruipen. Maar dat heeft een typje als Rutte niet door...