Paracelsus

Fri Sep 14 23:33:52 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>En als je je nu eens niet richt op de klassieke Griekse mythologie -de
>Romeinse van Ovidius en Vergilius is daarvan een afgeleide- maar op andere
>kabbalistiek, zoals die van de Azteken, de Apaches, de bosmannen en Maoris,
>kom je dan ook al die Hermes-elastiek tegen?

 Serieus antwoord op grappige (?) vraag: neen. Wel in het Jodendom (dus ook
 in de religie uit Babylonie/Mesopotamie). Maar verder gaat het niet - omdat
 daarvoor het schrift niet bestond (Hermes/Toth was de uitvinder van het
 schrift - vandaar de relatie met het Oude testament - Yaweh moet dus Hermes
 zijn terwijl de Christelijke God Zeus is, de vader van Hermes, de Zon).

 Je moet het vooral zoeken in symbolen en woorden, niet in verschijnselen -
 dit is geen wetenschap of zo. Met de werkelijkheid heeft het niets te maken.
 Als je eenmaal het trucje doorziet (de alchimie dus), dan heb je alles door...
 Ik heb laatstelijk een voorbeeldje gegeven hoe je met alchimie dat geklooi
 met die 'duurzaamheid' kunt 'bouwen' (en dat heeft helemaal niets met de
 werkelijkheid uitstaande, het is pseudo-politiek). Het zit ook in die homo-
 hekseketel, in Europa en in de kwakzalverij. Als je daarnaar kijkt en weet
 waar je op moet letten, dan zie je *hetzelfde* scenario.